Fanger du får få kunderMange virksomheder kommer ikke ud over rampen med at markedsføre sig. De får lavet en flot hjemmeside, men gør ikke andet eller mere for at få fat i kunder. Og det kommer der altså ikke ret mange kunder ud af – hvis nogen overhovedet

Venter du passivt på, at kunderne bider på krogen,  har du sandsynligvis mere biks end business. Mere passion end penge i banken.

Vil du have kunder i butikken, har du to muligheder:

  • Opsøgende markedsføring – push marketing
  • Tiltrækkende markedsføring – pull marketing

Moderne forbrugere foretrækker tiltrækkende markedsføring. Der er ikke mange tilbage, der vil ringes op, have reklamer smidt i hovedet eller på anden måde påtvinges markedsføring. De leder heller ikke efter dig i trykte telefonbøger eller i avisernes annoncer. De Googler, bliver inspireret på sociale medier, lytter til mennesker i deres netværk.

Men tre ud af fire virksomheder får ikke kunder nok og lukker igen inden de fylder fem år. Og det er ikke nødvendigvis fordi deres vare ikke er i orden. I rigtig mange tilfælde er det markedsføringen, der er det helt store problem.

10 potentielle årsager til, at du får for få kunder ud af din hjemmeside

  • Din virksomhed ligner alt for meget andre i samme branche
  • Utilstrækkelig markedsføring
  • For usynlig og for passiv online
  • Intet nyhedsbrev eller for få modtagere
  • Ringe effekt af sociale medier
  • Dårligt indhold på hjemmesiden
  • Teksterne på hjemmesiden sælger ikke varen
  • Tekniske fejl og mangler på hjemmesiden
  • Dårlig placering på Google
  • For lidt trafik til hjemmesiden